Get Adobe Flash player
#Ilość komentarzy: 150
#Ilość wpisów: 53

Program Utrzymanie Ruchu

Zaciekawienie programem DELPHI i problem w pracy natchnął mnie do wykonania aplikacji, która będzie pomocna w rozwiązaniu problemu. Do czasu powstania aplikacji zgłaszanie awarii wymagało przejścia operatora do warsztatu i zawołania mechanika. Takie rozwiązanie często powodowało konflikty, operator często „cmokał klamkę” i kręcił się po zakładzie, zamiast wykonywać swoją pracę.  Zamysł stworzenia aplikacji był taki aby operator, zgłaszał awarię swojemu przełożonemu, którego obowiązkiem powinno być wysłanie zgłoszenia do mechaników oraz oddelegowanie operatora do innej pracy na czas awarii. Brakowało tu tylko elementu wykonawczego, jakim stała się moja aplikacja.

Okno główne programu - nadawanie zgłoszeń

Okno główne programu – nadawanie zgłoszeń

Aplikacja oparta jest o bazę danych MYSQL, w której prowadzony jest rejestr zgłoszeń jak i przechowywana jest lista użytkowników i maszyn. Z poziomu centrum zgłoszeniowego jest możliwość dodania zlecenia, podglądu dotychczasowych zgłoszeń, tworzenia raportów, potwierdzania poprawności wykonania zlecenia oraz statystyki. W warsztacie uruchomiona jest druga część aplikacji – „Przyjmowanie zgłoszeń” Jest to panel, w którym mechanik ma możliwość nadania jednego z czterech statusów do każdego zgłoszenia.

  • status „do wykonania” – nowe zlecenie do wykonania
  • status „podjęte” – oznacza podjęcie prac dążących do wykonania zgłoszenia przez osobę zalogowaną
  • status „w realizacji” – jest to status, który można nadać zgłoszeniu o statusie „podjęte” w przypadku gdy zlecenie nie może być ukończone z powodu np. braku części wymaganych do naprawy, które muszą być zamówione. W przypadku nadania tego statusu, zlecenie może być zakończone (nadany status „zamknięte”) przez osobę inną, niż ta która podjęła zgłoszenie.
  • status „zamknięte” – status, który można nadać zgłoszeniu o statusie „podjęte” lub „w realizacji” Nadanie statusu „zamknięte” zleceniu o statusie „podjęte” może być wykonane wyłącznie przez tą samą osobę.

W panelu przyjmowania zgłoszeń, zgłoszenia o różnych statusach podświetlane są na indywidualne kolory. Zlecenia o statusie „zamknięte” domyślnie nie są wyświetlane na liście, jednak zaznaczając checkbox można wyświetlić również zlecenia zamknięte.

Okno przyjmowania zgłoszeń

Okno przyjmowania zgłoszeń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 − three =